Halaman

Selasa, 12 Julai 2011

Amani turns 11 months old today... :)

Harini selsema tak kurang-kurang jugak...
Ape taknye..saya memang tak amik sebarang ubat pon..
Risau pulak menganggu tumbesaran baby dalam perut saya ni..
Tapi mungkin esok saya amik cuti kalau selsema saya tak elok jugak...lagipon esok saya yang sedang dirawat kat pasir gudang..
Semalam suami saya tengok keadaan kereta saya kat bengkel...
Bila tengok gambar-gambar kereta saya yang dah terbarai selepas enjin dibukak..
Rasa macam buruk benor rupe kereta saya...huhu
Banyak betul jasa kereta saya tu kepada saya...
Ke pahang dia dah pernah pegi, perak, johor,selangor, kl, negeri sembilan, melaka pon dia dah pernah pegi...

Harini merupakan hari yang istimewa kerana amani dah pon menginjak ke usia 11 bulan...
Amani sekarang dah ada 4 batang gigi...
Orang tua-tua kata kalau tumbuh gigi dulu lambat jalan...
Tapi tu semua mitos...
Pada mulanya saya pon hampir percaya dengan mitos tersebut...
Perkembangan otak setiap bayi adalah berlainan dari setiap bayi yang lain...

Jadi seeloknya jangan lah kita membandingkan seorang bayi ni dengan bayi yang lain...


Tak sangka amani sekarang tengah belajar berdiri...kalau dah dapat berdiri kat sofa mulalah dia nak memanjat sofa tu pulak...
Almari tv jangan kata...memang menjadi kesukaan dia...pantang saya lepa...huhu
Merangkak ke bilik-bilik dan dapur pon menjadi kesukaan dia..
Letih duk kejar si kecik ni...
Ingatkan kepas kita letak dia kat ruang tamu dia tak nak pegi dah kat dapur atau bilik lagi...
Takde maknanya...dia still tak putus asa round-round satu rumah...
Nampaknya ibu dan ayah tak yah exercise lagi dah...kejar amani pon dah buat ibu semput...hihi

Mulut si kecik ni tak berenti diam..ade je buyi-bunyian yang dia nak buat..
Ketawa sorang-sorang saya tengok telatah dia...
Si kecik ni pantang tengok ibu dan nenek dia pakai tudung...
Bajet nak bawak dia pegi jalan-jalan kot...mulalah dia nangis nak dapatkan kitorang...
Amani paling suka naik kereta... :)

Amani, ibu love u so much..
Semoga dikau menjadi anak yang berjaya di dunia dan di akhirat :)



2 ulasan:

  1. dah bawa amani balik johor ke??? awak dah sihat dh skrg nih???

    BalasPadam
  2. Kena makan ubat gak..nt melarat plak..
    Panadol soluble pun ok..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow by Email