Halaman

Selasa, 27 Mac 2012

Alya hisap jari

credit to google

Sejak usia Alya menginjak ke 2 bulan lebih ni, saya mula perasan dia suka hisap jari.
Mula2 saya pelik gak apesal mitten dia kadang-kadang basah.
Saya pon bukak mitten Alya..tengok-tengok Alya masukkan kesemua tangan dia dalam mulut.
Saya perhati lagi ape dia nak buat.
Rupe-rupenya Alya nak hisap ibu jari dia.
Siap ada bunyi-bunyi lagik...
Haha....comel je...pandai pulak dia hisap jari.

Alya suka hisap jari lepas menyusu atau bila saya bagi DF lambat kat dia.
Tengah malam kalau dia nak menyusu, dia akan hisap jari dulu.
So bila saya dengar bunyi dia hisap jari, saya taulah dia nak menyusu.
Tappppiii..kalau saya tak dengar atau dalam erti kata lain TIDO MATI siaplah Alya melalak.

Bila saya tanya cik google, tabiat hisap jari ni taklah memudaratkan.
Baik dia isapjari dari isap pacifier kan...kan..kan...
Mommies kat luar sana boleh rujuk sini jika baby anda pon anda ada yang isap jari macam baby saya.

2 ulasan:

  1. anak2 akak masa kecik pun cam tu gak....tu yang dulu2 tak pakaikan mitten...sbb kalo pkai asyik bsasah jer

    BalasPadam
  2. alahaiiii..comelnye.. nape x letak gambar alya???

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow by Email